From Game to Reality: Enhancing Knowledge Transfer in Computer-Based Learning Environments
Výzva | Štipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4 |
---|---|
Hlavný riešiteľ | Kamila Urban |
Prijímateľ | Ústav výskumu sociálnej komunikácie Slovenská akadémia vied |
Celkový rozpočet | 219 514,80 € |
Príspevok poskytovateľa | 219 514,80 € |
Zdroj financovania | Plán obnovy a odolnosti |
Začiatok realizácie | september 2024 |
Koniec realizácie | august 2026 |
Kategória výskumníka | R3 |
Vedná oblasť | Spoločenské a humanitné vedy |
Anotácia
Reading comprehension plays a vital role in reducing inequalities, yet traditional classroom practices often fail to provide adequate comprehension instruction, especially for students from disadvantaging environments. This project led by Dr. Kamila Urban goes beyond current educational approaches by developing and validating complex problem-solving tasks grounded in realworld issues (such as climate change, pollution, the energy crisis) for a gamebased learning environment, Missions with Monty. Missions with Monty is a unique, curriculum-aligned game-based learning environment that combines an engaging narrative, educational science texts, reading strategy training, and adaptive feedback to foster scientific literacy and metacognition in primary and secondary school students. Embedding high-level transfer activities within this curriculum-aligned, metacognitively-enhanced computer-based platform fosters knowledge application and divergent thinking, allowing students to efficiently transfer knowledge acquired in schools to their everyday lives. This innovative integration of complex tasks represents a pioneering step in educational technology with immense potential to enhance learning, problemsolving skills, and lifelong outcomes for all students. Dr. Urban’s expertise in literacy development and metacognition makes her uniquely qualified to spearhead this research. Conducting the project at the Institute for Research in Social Communication of the Slovak Academy of Sciences will provide access to leading experts in literacy research in Slovakia, as well as research infrastructure and already established collaborations with schools to propel impactful advances in reducing educational inequalities through the implementation of innovative educational technologies. Čítanie s porozumením zohráva dôležitú úlohu pri znižovaní nerovností, ale tradičné postupy v triedach často nezabezpečujú primeranú výučbu čítania s porozumením, najmä pre žiakov zo znevýhodneného prostredia. Tento projekt pod vedením Dr. Kamily Urban presahuje rámec súčasných vzdelávacích prístupov tým, že vyvíja a overuje komplexné úlohy na riešenie problémov, ktoré sú založené na skutočných problémoch (ako je zmena klímy, znečistenie, energetická kríza), pre herné vzdelávacie prostredie Missions with Monty. Missions with Monty je unikátne, s učebnými osnovami zosúladené herné vzdelávacie prostredie, ktoré kombinuje pútavý príbeh, vzdelávacie prírodovedné texty, nácvik stratégií čítania a adaptívnu spätnú väzbu na podporu prírodovednej gramotnosti a metakognície u žiakov základných a stredných škôl. Zakomponovanie aktivít na vysokej úrovni v rámci tejto počítačovej platformy s metakognitívnymi funkciami prispôsobenej učebným plánom podporuje aplikáciu vedomostí a divergentné myslenie, čo umožňuje žiakom efektívne prenášať vedomosti získané v školách do každodenného života. Táto inovatívna integrácia komplexných úloh predstavuje priekopnícky krok v oblasti vzdelávacích technológií s obrovským potenciálom zlepšiť učenie, zručnosti pri riešení problémov a celoživotné výsledky všetkých študentov. Dr. Urban má vďaka svojim odborným znalostiam v oblasti rozvoja gramotnosti a metakognície jedinečnú kvalifikáciu na vedenie tohto výskumu. Realizácia projektu v ÚVSK SAV, v. v. i. poskytne prístup k popredným odborníkom v oblasti výskumu gramotnosti na Slovensku, ako aj k výskumnej infraštruktúre a už nadviazanej spolupráci so školami, s cieľom dosiahnuť významný pokrok v oblasti znižovania nerovností vo vzdelávaní prostredníctvom implementácie inovatívnych vzdelávacích technológií.