Game Jams as a Source of Acquiring 21st Century Skills
Výzva | Štipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4 |
---|---|
Hlavný riešiteľ | Alexandra Rysuľová |
Prijímateľ | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave |
Celkový rozpočet | 74 153,40 € |
Príspevok poskytovateľa | 74 153,40 € |
Zdroj financovania | Plán obnovy a odolnosti |
Začiatok realizácie | júl 2024 |
Koniec realizácie | jún 2026 |
Kategória výskumníka | R2 |
Vedná oblasť | Spoločenské a humanitné vedy |
Anotácia
Game jamy, interaktívne podujatia, na ktorých sa stretáva množstvo profesionálov s cieľom rýchlo vyvinúť prototypy hier, sa postupne začali objavovať ako potenciálne vzdelávacie nástroje. Napriek tomu, že sa game jamy odchyľujú od tradičného lineárneho vyučovania, sľubujú symbiotické spojenie technickej zručnosti a neoceniteľných životných zručností. Tento projekt predstavuje integráciu game jamov do vysokoškolského vzdelávania, pričom by sa využila ich prirodzená kreativita a inovácie na preklenutie medzery medzi teoretickými vedomosťami a praktickým uplatnením. V rámci tejto vízie sa výskumník zameriava na vytvorenie virtuálneho priestoru, ktoré ponúka platformu pre globálnu spoluprácu mimo geografických hraníc. Výskumná metodológia zahŕňa hĺbkové skúmanie existujúcich štruktúr game jamov, riešenie nedostatkov v postupoch zameraných na dospelých. Realizácia game jamov si vyžaduje širokú škálu digitálnych nástrojov, od špecializovaného softvéru na vývoj hier až po komunikačné platformy. Neoddeliteľnou súčasťou návrhu je hodnotenie kvality so zameraním na monitorovanie pokroku projektu, výsledkov, hodnotenia podujatí a mechanizmov spätnej väzby. Úspešným začlenením game jamov do akademického prostredia sa tento projekt usiluje o zosúladenie so zásadami EÚ a prípravu študentov pre rozkvitajúci herný priemysel v ére automatizácie a umelej inteligencie.