Implementácia inovatívnych marketingových prístupov v smart cities
| Výzva | Štipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4 |
|---|---|
| Hlavný riešiteľ | Dávid Miško |
| Prijímateľ | Prešovská univerzita v Prešove |
| Celkový rozpočet | 148 306,80 € |
| Príspevok poskytovateľa | 148 306,80 € |
| Zdroj financovania | Plán obnovy a odolnosti |
| Začiatok realizácie | júl 2024 |
| Koniec realizácie | jún 2026 |
| Kategória výskumníka | R2 |
| Vedná oblasť | Spoločenské a humanitné vedy |
Anotácia
Predmetom projektu je problematika recepcie textovo-obrazových naratív, resp. obrazových kníh dieťaťom mladšieho školského veku. Projekt je rozdelený do dvoch častí, teoretickej a empiricko-výskumnej. Empirickovýskumnou časťou chceme sledovať, ako je konštruovaný a interpretovaný zmysel príbehu v textovo-obrazovom naratíve, zároveň ako úroveň čitateľskej predstavivosti ovplyvňuje procesy porozumenia obrazovej knihy. Intervenčným programom overujeme funkčnosť textovo-obrazových naratív pre deti s rozličnými čitateľskými zručnosťami a navrhujeme možnosti ich edukačného uplatnenia. Obrazové knihy môžu okrem zvyšovania záujmu o čítanie pozitívne ovplyvňovať samotné porozumenie čítaného textu, u skúsenejších čitateľov podporovať tvorbu komplexnejších mentálnych modelov.
Slovenčina
English