Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Táto stránka je vo vývoji. Napíšte nám váš postreh.

  1. Domov
  2. Podporené projekty
  3. Information creativity in digital environment

Information creativity in digital environment

VýzvaŠtipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4
Hlavný riešiteľJela Steinerová
PrijímateľUniverzita Komenského v Bratislave
Celkový rozpočet109 757,40 €
Príspevok poskytovateľa109 757,40 €
Zdroj financovaniaPlán obnovy a odolnosti
Začiatok realizáciejúl 2024
Koniec realizáciejún 2026
Kategória výskumníkaR3
Vedná oblasťSpoločenské a humanitné vedy

Anotácia

Cieľom projektu je preskúmať koncept informačnej kreativity v digitálnom prostredí v rámci informačnej vedy a komunikačných vied. Dôraz sa kladie na kreatívny rozmer informačných interakcií v digitálnom prostredí. Hlavné výskumné otázky sú: 1. Aká je podstata a hlavné princípy informačnej kreativity? a 2. Ako sa prejavuje informačná kreativita človeka v digitálnom prostredí? 3. Akým spôsobom by sa mala informačná tvorivosť podporovať v praxi informačnej gramotnosti? Teoretické východiská tvoria hlavné psychologické modely ľudskej tvorivosti (Guilford, Amabile a i.) a aplikovaný výskum tvorivosti v informačnej vede (Anderson, Ford a i.). Hlavné aplikované oblasti informačnej tvorivosti sa budú bližšie skúmať z pohľadu informačných systémov, informačného správania a informačnej gramotnosti, dizajnu digitálnych knižníc, organizácie znalostí a vývoja informačných produktov a služieb s pridanou hodnotou. Porovná sa výskumná tvorivosť a informačná tvorivosť. Osobitnú pozornosť budeme venovať využitiu umelej inteligencie aplikovanej vo vzdelávaní a výskume (publikovanie a pod.). Na výskum použijeme zmiešanú metodológiu metaetnografie, kvalitatívne a kvantitatívne metódy, ako sú rozhovory vo fokusových skupinách, konceptuálne modelovanie, dotazníky, pričom budeme vychádzať z inovatívnej emergentnej metodológie. Navrhnuté budú aplikácie pre informačnú a digitálnu gramotnosť, správu údajov a dátovú gramotnosť, akademické knižnice a dizajn digitálnych kreatívnych priestorov.