Kritické skúmanie rizík a príležitostí pre deliberatívnu komunikáciu: Scenáre vývoja slovenskej mediálnej krajiny v oblasti reklamnej gramotnosti
Výzva | Matching granty ku zdrojom získaným v rámci programu Horizont 2020 a Horizont Európa |
---|---|
Hlavný riešiteľ | Ľudmila Čábyová |
Prijímateľ | Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave |
Celkový rozpočet | 74 129,58 € |
Príspevok poskytovateľa | 74 129,58 € |
Zdroj financovania | Plán obnovy a odolnosti |
Začiatok realizácie | január 2024 |
Koniec realizácie | január 2026 |
Anotácia
V navrhovanom projekte MEDIADELCOM-ADLI výskumníci nadviažu na už zrealizované analýzy mediálnych systémov 14 európskych krajín pôvodného projektu MEDIADELCOM, pričom jednu z nich rozšíria o oblasť reklamnej gramotnosti (schopnosť jednotlivca porozumieť reklame a odhaliť jej vplyv). Výskumníci identifikujú výstupy v oblasti reklamnej gramotnosti a zhodnotia riziká a príležitosti vo vzťahu k deliberatívnej komunikácii. Budú realizovať vlastný výskum reklamnej gramotnosti, vytvoria diagnostický nástroj na meranie jej úrovne a navrhnú riešenia na zvýšenie reklamnej gramotnosti. Táto nová iniciatíva prispieva k primeranosti a kvalite prepojenia medzi oboma projektmi, pričom prináša nové poznatky a perspektívu do existujúceho výskumného rámca. Vďaka novým metódam vo výskumu je možné získať hĺbkové poznatky o reakciách užívateľov médií na rôzne stimuly, ako sú reklamy, PR obsah alebo interakcia so sociálnymi médiami.