Legal Challenges of eSports : Lex Sportiva Digitalis?
Výzva | Štipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4 |
---|---|
Hlavný riešiteľ | Tomáš Gábriš |
Prijímateľ | Ústav štátu a práva SAV, v.v.i. |
Celkový rozpočet | 304 329,60 € |
Príspevok poskytovateľa | 304 329,60 € |
Zdroj financovania | Plán obnovy a odolnosti |
Začiatok realizácie | september 2024 |
Koniec realizácie | august 2026 |
Kategória výskumníka | R4 |
Vedná oblasť | Spoločenské a humanitné vedy |
Anotácia
Ambíciou projektu je prispieť (a urýchliť) seriózny diskurz o nezávislej a komplexnejdoktríne právnych aspektov elektronických športov a vytvoriť novú špeciálnu oblasťprávneho výskumu – LEX SPORTIVA DIGITALIS. Cieľom projektu je vkrátkodobom horizonte objasniť praktické právne problémy elektronických športov.V strednodobom horizonte môžu právne riešenia implementovať do praxeautonómne organizácie elektronických športov. Z dlhodobého hľadiska je možné zaviesť legislatívne zmeny, ktoré upravia niektoré aspekty elektronických športovvo verejnom záujme. Poznatky získané v tomto projekte môžu pomôcť priposkytovaní ďalších analytických služieb autonómnym organizáciám , ako ajďalším aktérom tohto odvetvia, vrátane predstaviteľov výkonnej a zákonodarnejmoci na národnej aj medzinárodnej úrovni (EÚ). Prínosy z projektu budú zdieľaťvšetky zainteresované strany zapojené do odvetvia – hráči, tímy, vydavatelia(vývojári hier), sponzori, diváci, mediálne spoločnosti, organizátori podujatí aorganizátori líg. Cieľom je zefektívniť reguláciu priemyslu, ktorý môže nadobudnúťzásadný ekonomický význam v Európe aj v samotnej Slovenskej republike, keďžeSlovensko má napr. osobitne významnú tradíciu v grafickej ilustrácii a animácii.