Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Táto stránka je vo vývoji. Napíšte nám váš postreh.

  1. Domov
  2. Podporené projekty
  3. Posilňovanie mediálnej gramotnosti mladých na prekonanie vplyvu TikToku

Posilňovanie mediálnej gramotnosti mladých na prekonanie vplyvu TikToku

VýzvaŠtipendiá pre excelentných výskumníkov a výskumníčky R2-R4
Hlavný riešiteľLucia Škripcová
PrijímateľUniverzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Celkový rozpočet74 153,40 €
Príspevok poskytovateľa74 153,40 €
Zdroj financovaniaPlán obnovy a odolnosti
Začiatok realizáciejúl 2024
Koniec realizáciejún 2026
Kategória výskumníkaR2
Vedná oblasťSpoločenské a humanitné vedy

Anotácia

Projekt sa zaoberá zmapovaním aktuálnych tém súvisiacich s mediálnou gramotnosťou mladých ľudí na Slovensku v kombinácii s ich používaním vybraného sociálneho média TikTok. Zameriava sa najmä na témy ako sú dopamínová závislosť, nové obsahové trendy na sociálnych médiách, spôsob vizuálnej konzumácie vybraných obsahov krátkych videí prostredníctom eye-trackingu a o komparácii predstavy VS reality o tom, koľko času trávia konzumáciou krátkych videí. Projekt si kladie za cieľ preskúmať všetky tieto vymenované oblasti aj vrámci hlavného cieľa, ktorým je: identifikovať, s akým obsahom prichádzajú mladí ľudia do kontaktu na platforme TikTok a ako tento obsah dokáže meniť ich perspektívu nazerania na svet v kontexte ich mediálnej gramotnosti, ale aj vnímania vzdelávania, demokracie a iných kritických oblastí. Výstupmi projektu sú vedecké články, vysokoškolské skriptá, monografia a edukačný materiál, ktorým bude možné zabezpečiť disemináciu poznatkov hlavnej cieľovej skupine tohto projektu -mladým ľuďom na Slovensku. Vybranými metódami pre tento projekt sú najmä kvantitatívna obsahová analýza, kvalitatívna obsahová analýza (eye-tracking) a dotazníkový prieskum.